03 avril 2008

Icône du saint Prophète Elie

Voici la reproduction d'une icône originale du monastère de Hilandar, au Mont Athos.








Creative Commons License
Holy Prophet Elijah Icon from Hilandar Monastery by Régis Gronoff est mis à disposition selon les termes de la licence Creative Commons Paternité-Pas d'Utilisation Commerciale-Pas de Modification 2.0 France.
Basé(e) sur une oeuvre à bluedusk.blogspot.com.

7 commentaires:

Alex a dit…

Good evening!
Forgive what not on a theme.
My name is Alexey I from Moscow!
Me the information on the Father of the Porphyria interests..., to be exact his that case to you the help, you could not answer me by e-mail...
I collect the information for his canonization.
In advance thanks!

Добрый вечер!
Простите что не по теме.
Меня зовут Алексей я из Москвы!
Меня интересует информация о Отце Порфирии..., а точнее тот случай его Вам помощи, не могли бы Вы ответить мне по электронной почте...
Я собираю информацию для его канонизации.
Заранее спасибо!

BlueDusk a dit…

I met Elder Porphyrios twice in Milessi in September of 1986. I can simply said that he was the one who opened to me a window to the Kingdom of God, revealing to me the mystery of Christ's love which is also the love that exists eternally between the three Divine Persons of the Father, the Son and the Holy Spirit +
In 1991, a short time after his repose, he actually saved my life from an armed agression and later a serious illness. I believe that he knew I would never be able to come back to Greece during his lifetime, so through his prayer I've been given to meet Elder Sophrony in England and follow his spiritual guidance ntil his repose in 1993.

Alex a dit…

Good afternoon!

In 1991 it actually was at his life, and after his mors you accepted from him the help? Forgive for importunity!

Yours faithfully Alex

BlueDusk a dit…

In 1991 I've been attacked by armed hooligans who stole my purse that contained a little cross offered to me by the Elder. A few months after the agression, a Greek friend of mine, who was also a spiritual son of Fr Porphyrios, came to France with another little cross for me. The Elder had told my friend: "You don't know why I give you this for him, but when you give it to him, he'll understand." When I've been given the cross, Elder Porphyrios had died for some months and he was already dead when I've been attacked and stolen my cross.

Zeupa a dit…

Bonjour cher frère

Je suis un petit éditeur catholique, et je cherche une icône du prophète Elie pour la couverture d'un livre. Savez-vous où je peux la trouver dans une haute résolution pour l'imprimerie, c'est-à-dire en 300 dpi ?

Possédez-vous cette icône?

Bon saint dimanche

BlueDusk a dit…

Bonjour,
pour la version HD, avez-vous cliqué sur l'image ?
Sinon, il s'agit en effet d'une icône qui m'a été offerte au cours d'un séjour en Grèce. La version HD disponible en cliquant sur l'image petit format est le maximum que je puisse sortir sur mon scanner.

Zeupa a dit…

Je vous assure qu'avec n'importe quel scanner, même bas de gamme, on peut paramétrer en 300 dpi (pixels/pouce). L'image agrandi sur ce blog est de 90 dpi, donc non-imprimable de façon professionnelle.

Vous me rendriez un grand service! Je ne peux vous rémunérer car nos éditions son une association qui fait peu de bénéfices, mais je vous offrirez le livre qui aura cette icone en couverture.
J'ai aussi des liens amicaux et spirituels avec l'Eglise orthodoxe.

Voici mon site : www.docteurangelique.com
Vous y trouverez l'adresse email.